Як створити сильне оточення

Спілкуючись з одними людьми, ми інвестуємо в свій розвиток, у той час як інші можуть тягнути нас вниз. Чому це відбувається?

Наше оточення ділиться на ситуаційне і ціннісне. Перше складається з людей, які з’являються в нашому житті за певних ситуацій і обставин. Друзі дитинства, однокласники, діти з двору, однокурсники, колеги по роботі, мами інших дітей на майданчику. З цими людьми ми пов’язані контекстом і загальним середовищем.

Є ті, з ким ми не пов’язані ані середовищем, ані рідним містом, ані місцем навчання або роботи. Але маємо спільні ідеали, погляд на світ, схожі бажання і амбіції. Це ­— ціннісне оточення, навіть якщо ми живемо в різних точках планети.

Ситуаційне оточення формується без нашого вибору, тому з часом можливий конфлікт інтересів. Припустимо, ви вирішили жити простіше і скорочувати кількість покупок, а доводиться вислуховувати чиїсь захоплення з приводу розпродажу, де вдалося купити гору одягу «до нового сезону». Або ви почали правильно харчуватися, а вас все намагаються нагодувати чіпсами. Рівень норми виявляється різною.

Щоб розвиватися і рухатися до своїх цілей в такому оточенні, вам доведеться весь час гребти поодинці проти течії. Це дуже складно. Інша схема передбачає занурення саме в той контекст, який сприяє вашому розвитку, а люди підтримують і допомагають.

Барбара Шер в книзі «Мріяти не шкідливо» пише: «Середовище, що породжує переможців, майже завжди складається з переможців». Згадайте, яким було ваше оточення в дитинстві. Вас оточували переможці, вас ростили як переможця? Відповідь не така важлива, важливо те, що ви більше — не дитина, і тепер самі можете обирати і створювати для себе відповідне оточення.

Як створити свою «зграю»?

Ще Рей Бредбері писав: «Хто ваші друзі? Вони в вас вірять? Або стримують ваш зріст глузуванням і невір’ям? Якщо відповідь на останнє запитання «так», значить, у вас немає друзів. Заведіть собі справжніх»

1. Перевіряйте. Складіть список з 10-15 людей, з якими ви спілкуєтеся найчастіше незалежно від того, хочете ви цього, чи ні. Головний критерій — частота контактів. Поруч з кожним ім’ям намалюйте стрілку вгору або вниз в залежності від того, як ви відчуваєте себе після зустрічі або телефонної розмови. Більшість стрілок вгору? Вітаю, вам потрібні лише невеликі корективи! Все або майже все вниз? Не страшно, давайте думати, як створити ваше ідеальне оточення.

2. Визначайте «своїх». Щоб створити потрібний образ, подумайте, як би ви відповіли на ці питання. Яке оточення допоможе вам максимально проявити себе? З яких людей воно складається? Хто вони, чим займаються, про що говорять, до чого прагнуть, як проводять час? Які у них цінності, мрії, захоплення? Як вони виглядають? Як реагують на складності? Як ви відчуваєте себе поряд з ними?

3. Залиште місце для хаосу. Парадокс: ми можемо вибирати, з ким спілкуватися і проводити час, але частіше за все залишаємося в звичній бульбашці, оточені тими, хто на нас схожий. Для того, щоб стати більш успішнішою і продуктивнішою, потрібно вийти із зони комфорту і розширити соціальні зв’язки новими знайомствами.

4. Шукайте точки контакту. Де ви можете зустріти таких людей? Шукайте конференції та інші формати бізнес-зустрічей, профілі симпатичних вам людей в соціальних мережах, йдіть в спортзал, шукайте тематичні спільноти і т.і. Гарна нагода знайти цікавих, небайдужих людей — волонтерські програми та спільноти. Зазвичай там немає випадкових людей, і можна зустріти як вчорашніх школярів, так і успішних бізнесменів, які витрачають свій час на соціально значущі проекти.

5. Визначте свою цінність і навички. Успішні люди — майстри в своїй справі. Перший крок в нове оточення — зрозуміти, що ви вмієте робити добре, створити причину для продовження спілкування з вами. Чим ви можете бути корисні іншим? Навіть якщо ви просто дружелюбно налаштовані і відкриті спілкуванню, людям може бути приємно спілкуватися з вами. Позитивна енергія — теж внесок.

6. Читайте. Інтерв’ю, історії тих, хто домігся висот, книги багатих і успішних людей. Чужий досвід призводить до власних інсайтів і нових ідей.

7. Знайдіть ментора. Багато західних бізнесменів та експертів з особистісної ефективності наполягають на тому, щоб знайти наставника. Це той, хто вже домігся багато чого в своїй сфері, має широке коло знайомств і готовий взяти вас під свою опіку — ділитися досвідом, допомагати вам і підтримувати, чим може. Найчастіше це коштує грошей, частина менторів погоджуються працювати за бартером, а комусь достатньо того, що його самолюбство зростає завдяки наявності «учня».

Пам’ятайте, ви отримуєте те, на чому зосереджена ваша увага, тому важливо тримати фокус. Сильне оточення тримає у фокусі мети, внесок в інших, здоров’я і спорт, мрії і досягнення. Якщо ви звинувачуєте в якості свого оточення і життя сім’ю, поганий район, в якому ви росли, слабку школу або вуз, не те місто або країну, вам потрібно змістити фокус. Ви можете вибирати не тільки те, яку каву замовити, але й тих, з ким пити цю каву, кому довіряти труднощі та мрії.

26 Лютого / 2020 Натхнення

Коментарі покищо відсутні

Додати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *